Margriet Breet

Margriet Breet
op weg naar een nieuw boek...

22 maart 2011

en wat gaat ze daar dan allemaal doen?

De reisplannen:

Na 16 uur en 5 minuten vliegen land ik vrjjdagavond om 20 uur (lokale tijd) in Denpasar. Als het goed is staat daar iemand met mijn naam op een bordje en die brengt me naar UBUD, alwaar ik 4 dagen blijf. Daar ga ik eerst eens een nachtje lekker slapen, en dan bekijk ik wel wat ik doe. Waarschijnlijk word ik overspoeld door alle nieuwe indrukken, zoals de mensen, de rijstvelden, de tempels, alle gebruiken, (enge) diertjes, bloemen, kleuren, geuren, etc. Ik wil me in deze dagen met name laten betoveren door de daar aanwezige gebruiken en rituelen, wat ik in mijn boek terug wil laten komen in de vorm van mystiek en misschien wel een beetje magie. Toverachtig mooi moet het worden
Daarna ga ik door naar LOVINA. Daar hoop ik dolfijnen te spotten, maar als dat niet lukt is er ook geen man overboord, omdat ik al heel veel in de lagune van het dolfinarium heb gekeken hoe het is om ze te zien zwemmen en stoeien. Ik combineer gewoon de in Harderwijk opgedane ervaringen met de zon, de zee, de vrijheid, de stranden en het exotische wat me op Bali zal omringen. Het is een kwestie van plakken en verzinnen, hier een beetje erbij en daar een beetje er af. Komt goed, komt goed. Misschien zit er nog een excursie naar een van de onbewoonde eilandjes in het verschiet, maar waar ik dat kan doen, weet ik nog niet.
Na Lovina vertrek ik naar SANUR, alwaar ik in 1 dag bronzig bruin wil worden zodat ik, eenmaal terug in Nederland, niet met m'n witte kwabbervelletje de zomer in hoef. Nee, gekheid, daar wil ik heus wel op het strand gaan liggen, of zitten desnoods, maar niet de hele tijd. Ik wil daar proberen te gaan snorkelen, waar ik erg tegenop zie, omdat ik, en nu niet lachen, bang ben voor vissen. Ja, echt, ik ben dus bang voor vissen. Van een visstick in de diepvries krijg ik al de zenwuen, laat staan van echte, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom. Wie een boek schrijft over een exotisch eiland en daarin niet de prachtige onderwaterwereld beschrijft, laat misschien wel een steekje liggen.
Dus.
Zo een beetje.
Dat u niet denkt dat ik daar maar wat ga lopen lanterfanten!

4 opmerkingen:

Hettie zei

Kind, wat een heerlijkheden in het vooruitzicht. Zal je (eventjes) aan me denken als je een frangi pangi-plant met bloemen ziet? En wil je er even heeeeel diep snuivend aan ruiken voor me? En verder: ban alle angst-en-bevingen verre van je. Zonde van je tijd. Gewoon gaan beleven en genieten. liefs van Het

christa de leeuw van weenen zei

Argh! juist nu verlies ik mijn telefoon en heb ik je nummer niet meer! Gelukkig heb je dit blog EN Iphone, dus ik kan je ook nog mailend een heerlijk avontuur toewensen!! Vind ik ook, niks lanterfanten, die laat je maar thuis! En dit heksje ook... zal je missen maar geniet ook dat je ons mee laat genieten, goede reis rode heks, dikke klapzoen op allebei je wangen, komt allemaal goed mevrouw Margriet XXX

Ruud zei

Veel plezier in Bali.

Adri zei

Beste Margriet,

Nee, dat wordt vast geen lanterfanten op Bali als ik dat allemaal lees.
Desondanks wens ik je een goede reis.
En zoals een bekend spreekwoord zegt: Wie verre reizen maakt, kan veel verhalen.
Dus mijn verwachting is hoog gespannen.

Hartelijke groet,

Adri