Margriet Breet

Margriet Breet
op weg naar een nieuw boek...

8 november 2011

druk


Het is niet te geloven, maar ik schrijf dit terwijl ik ongelooflijk veel haast heb. Over een kwartier moet ik op straat staan, alwaar Ketut me oppikt om naar de vulkaan te gaan. Daarna gaan we door naar Emda om te snorkelen. Ik zie er onwijs tegenop, want Margrietje en visjes is geen lekkere combinatie zal ik maar zeggen. Ik vind ze eng, glibberig, niet lekker, niet leuk en niet lief. Maar goed, ik kom er niet onderuit, want hoe kan ik ooit een goed boek schrijven over dolfijnen als ik hun wereld niet eens ken.
Hoe het komt dat ik zoveel haast heb, vraagt u zich natuurlijk af.
Nou, kijk, dat komt zo, ten eerste ben ik natuurlijk iets te laat opgestaan en ten tweede werd ik verrast door een telefoontje van David uit Lovina. (mijn vaste lezers weten van David uit m'n vorige blog)
Via via heb ik contact met hem gezocht, omdat ik dolgraag z'n dolfijnenliedje op wil nemen. Ik heb een recorder meegenomen die in stereo op kan nemen, en vanmorgen had ik hem zomaar aan de telefoon. Heel erg leuk om hem weer te horen, maar zo'n telefoontje duurt een stuk langer dan verwacht omdat David gebrekkig Engels spreekt. Uiteidnelijk hebben we nog steeds geen goedwerkende afspraak gemaakt, maar daar wordt aan gewerkt.
En nu heb ik nog 9 minuten om aan die straat te komen, brood te smeren en nog even te plassen. Dus.
Moet ik het hierbij laten.
Vreselijk.
De foto hierboven is van de Green School die ik heb bezocht, een werkelijk idylische plek ergens midden in de jungle. Het bezoek dat ik heb gemaakt krijgt morgen een vervolg in de vorm van een lunch met een Nederlands kind van een jaar of tien. Tenminste, dat heb ik gevraagd, maar ik heb nog geen reactie, maar ik vertrouw er op dat het goedkomt.
Nog 4 minDat ga ik dus niet meer redden. Vanaf dit moment ben ik officieel te laat.
Ik ga u kappen. Sorry voor dit chaotische verhaaltje. Ik kan veel en veel beter. Echt waar!
Kom later op de dag nog eens terug, ik zal vanavond schrijven. Beloofd!

4 opmerkingen:

Adri zei

Hoi Margriet,

Ik ben vanmorgen speciaal vroeg opgestaan omdat ik straks een tentamen (godsdienst)psychologie moet gaan doen. Ik wilde de stof nog een keer doornemen maar ik zit nu alweer een halfuur jouw verhalen te lezen.
Als ik het straks niet meer weet schrijf ik gewoon over jouw belevenissen. Levert vast meer dan een voldoende op.

Hartelijke groet,

Adri
PS. Woordverificatie: hypec

Lenny zei

je gaat snorkelen.....ik ben trots op je!

Margriet zei

@Adri: als je de laatste letter van hypec verandert in een r, krijg je hyper. Past wel bij me vandaag. ;-)
@Lenny:thanks

Adri zei

Dat dacht ik al. Daarom schreef ik het er even bij.
Wat een belevenissen!